Rácz-Stefán Tibor: Fogadj el!

"Petra, a pénztelen, vidéki lány elit gimnáziumba kerül, ahol mindenki gazdag és menő, így aztán hazudik, hogy ne lógjon ki, hiába figyelmezteti Dávid. Petrát a lányok befogadják, barátokat szerez, egy fiú is tetszik neki, de kiderül az igazság. És innét kezdve pokollá válik az élete. Túl lehet-e élni a bosszút, az iskolai megalázásokat? Dávidnak is van egy kínos titka, a lányok nem izgatják, de a szívét nagyon is megdobogtatja Áron, a jóképű padtársa, aki pontosan tudja ezt, és gonoszkodva ki is használja. A két barát szerelemmel, árulással és szenvedéllyel teli útja döbbenetes eseménybe torkoll. Van egy pont, amikor már nincs tovább. Van egy pont, ahol a szerelem már fáj."

Rácz-Stefán Tibor nevére nem első regénye miatt figyeltem fel. Elég régóta olvasója vagyok a Media-addict nevezetű portálnak, amelyet ő szerkeszt. Így nagyon kíváncsi voltam arra, mégis milyen lehet a stílusa, ha éppen nem cikkeket ír. Mégis a legfőbb oka annak, hogy elolvastam a könyvet az, hogy ritkán olvashat az ember olyan gimis sztorit, ahol a hangsúly nem a cukros-mázas mindennapokról szól. Ebből a szempontból tényleg nem kellett csalódnom. Az író pontosan megfogta szereplői érzelmeit, ami nekem mindig óriási piros pontos jelent. Hiszen, ha egy drámai hangvételű regényt olvasunk, akkor mindenképpen az érzelmek ábrázolásának kell a leghitelesebbnek lennie. Itt ez sikerül is. A két főszereplő elképesztő mennyiségű szenvedésen ment keresztül életében, és ez át is érződik az oldalakon. Bár Petra elvesztette minden reményét, Dávid végig erős maradt.
Mégis, néha voltak gondjaim a megfogalmazással. Éreztem, hogy még nem teljesen vetkőzte le az író a cikkíró énjét. Erre példák a média világából merített hasonlatok. Ez nem is baj, hiszen a tinik ebben a "médiavilágban" élnek, de engem ez gyakran megzavart.
Az utolsó néhány fejezet feszültsége pedig szinte megborzongatott, de jó értelemben.

Pontozás: 4 pont. Már nagyon várom Rácz-Stefán Tibor következő regényét. 

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó (2014)
Oldalszám: 296

Megjegyzések